PERAKENDE İÇİN “DİJİTAL DÖNÜŞÜM” VE “YENİ 2001”

07/11/2016

“Omni-channel” evrende var olmak için yeni strateji, takım ve iş planları gereği üzerine düşünceler ve çalışmalar yoğunlaşırken, organize perakendenin gündemine “tanıdık” bir olgu da oturmuş görünüyor: “Yeni 2001”

2001 krizi, alışveriş merkezlerinin toplam fiziki mağaza arzında bugüne göre çok düşük ulusal pazar payına sahip olduğu günlerde dahi, bütün defterleri karartmıştı. Marka geliştirme ve büyüme politikalarının odak noktasında yer alan alışveriş merkezlerinin “dolar bazında kira” ve “yüksek kira” eleştirileriyle karşı karşıya kalması, gerçekte her şeyin “yolda öğrenilen” bir aşamada olmasından kaynaklanıyordu. Bugün ise, yaklaşık 11 milyon metrekare mağaza alanı arzına sahip alışveriş merkezi piyasası için, sorun, mağaza zincirlerinin sahip olduğu sorun ile farklılıktan çok benzerlikler taşımaktadır.

1. DİJİTAL DÖNÜŞÜM. Mobil müşterinin mutlak ve acımasız egemenliği, her iki tarafın da alışılmış iş geliştirme ve satış politikalarını kökten değiştirme yolundadır.

2. KENTSEL DÖNÜŞÜM. Kentlerin, inşaat sektörü için sağlanan destekler doğrultusunda geçirdiği “büyürken kimliğini kaybetme” rahatsızlığı, alışveriş merkezlerinin sayısının ” fazla” görünmesi kadar bile gündeme gelmemektedir. Oysa, kentsel dönüşüm, “kent yaşamı ve kentlilik” değil, içine kapanık “site” ler yaratmaktadır.

3. TESİS VE KENT YÖNETİMİ. Yaratılan “lüks” ve “yaşam tarzı” konut alanları ile kentlerin ortak alanlarında kentleri tanımlayan alışveriş caddelerinin, yeşilin yaratılamaması/yönetilememesi olgusu büyümektedir. Trafik ise, kentlerin ortak alanı ile duvarlı siteler arasında ses, duygu, davranış ve hava kirliliği sorunlarıyla boğuşmaktadır.

Geleceğin en iyi belediye başkanları, bugünün önde gelen alışveriş merkezi yöneticileri arasından çıkabilir. Ancak dijital dönüşüm, bütün bunların ötesinde bir büyük dağ olarak, önümüzde duruyor. Kentleri ve alışveriş merkezlerini nesnelerin interneti ile yönetmek gereken günler geldi bile.

Mağaza zincirleri için ise, omni-channel varoluşu ABC den başlayarak hemen öğrenme zamanı. Yarın, çok geç olabilir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s