PERAKENDEYE BULUTTAN BAKMAK

Dünya ölçeğinde fiziki mağaza/e-perakende/mobil mağaza kutsal üçgeninin “ortasından” geçen “tek akış” ( omni-channel) ilkesi, perakende sektöründe oyunun kurallarını-paradigmayı kökten değiştirmiş durumdadır. Artık müşteri, her yönüyle oyunun kurallarını belirlemektedir.

“Dükkan varsa, müşterisi vardır”;

“Alışveriş merkezini yap, nasıl olsa dolar”

tutumları çok uzak bir geçmişe ait, mitolojik öykülerdir.

Bundan sonrası, mobil bireyin mutlak egemenliğinde ve “kişiye özel” olanı yaratabilmenin, her biri ayrı “ben” olan “benzersiz” uçlara aynı anda dokunabilmenin zamanıdır.

Öyleyse BULUT, öncelikle bir TUTUM olarak önem kazanıyor. Perakendeci için, 7/24 cephe çalışmasının dayanılmaz ağırlığının üstüne ulaşarak, oradan/aşağı doğru kendisine bakabilmeyi öğrenmek, temel bir beceri olarak gündemdedir.

Gerçek bulut ise, o bakışın içinde gizlenerek gündeme oturuyor: veri. Buluttan aşağı bakışın tamamı, gerçekte bulutun içine gömülü bir VERİ GÖLÜNDE yüzmeyi gerektiriyor. Veri gölü, her biri benzersiz olan müşterilerin bütün nitelik ve tercihlerine, davranışlarına rakamlarla bakmanın adıdır. Gelecek, burada düğümleniyor ve perakendenin bulutu burada tanımlanıyor.Perakende aşkını sürdürmek ,  hem duygusal olarak hem de rakamlarla müşteriye buluttan bakmakla mümkün olacak.

Türkiye perakende piyasasında buluta erişmek için gereken kilit öneme sahip en önemli değişkenler şunlar olabilir:

  1. Perakende işletmelerinin uluslar arası mesleki standartlarda sınıflandırılması ve izlenmesi , ulusal veri sisteminde düzenlemeler yapılması gerekiyor.
  2. Perakende sektöründe meslek kuruluşlarının ve STK ların türleri,  yapıları, kurum kimlikleri ve işleyişlerinin uluslar arası standart sınıflandırma ve pratik örneklerine göre düzenlenmesi gerekiyor. Bu kuruluşların veri üretimindeki rolleri de ulusal veri sisteminin bir parçası olmalıdır.
  3. Ödeme sistemlerindeki düzenlemeler dahil olmak üzere, perakende sektöründe kayıtdışı işlem oranının  %10 un altına çekilmesi; buna uygun vergi reformu ve sistemi (ABD deki IRS gibi) getirilmesi gerekiyor.
  4. Türkiye’nin dünya markaları yaratabilmesi için, en seçkin  üniversitelerde en az beş bölgede lisansüstü ve/veya  lisans düzeyinde perakende yönetimi programlarının kurulması gerekiyor.

Bugün yaşanmakta olan gri (veya kara) coğrafi bulut görüntüsünün ötesine geçerek, gerçek buluta yönelmek mümkün. Önümüz açık. Bunu verilerin bulutu söylüyor.

Perakende sektörü veri kaynakları ve analiz yöntemleri için lütfen bizi arayınız. Bilgimizi paylaşalım.

 

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s